dissabte, 16 d’abril del 2016

.11/03/2016. Geopolítica.cat. Gustau Navarro. Prepareu-vos que pagareu els 6.763 milions de l’AVE entre Medina i la Meca. El gran problema que ja coneixia tothom és que la línia travessa un desert que sembla estar obsessionat a cobrir les vies d'arena. L’alta tecnologia espanyola va guanyar el “concurs” internacional però va passar per alt o va subestimar la qüestió. L’Asseguradora és (Cesce) ”. O sigui l’estat espanyol.

Benvolguts,

Recordeu el cas del nou Canal de Panamà?

O recordeu el cas de la plataforma Castor, el Florentino i algun espavilat dins del Gobierno que per una mòdica comissió va acceptar la clàusula del contracte que deia que si la cosa no funcionava l’Estat espanyol se’n feia càrrec? Doncs el cas és semblant perquè si el Florentino va cobrar l’endemà del fiasco aquests no trigaran gaire més!

Prepareu-vos que pagareu els 6.763 milions de l’AVE entre Medina i la Meca
POSTED BY: GEOPOLITICA.CAT 11 MARÇ 2016


Prepareu-vos que pagareu els 6.763 milions de l’AVE entre Medina i la Meca
No sé quants dels nostres lectors són enginyers o arquitectes, però estic convençut que si ús demanes un per un quina és la dificultat més gran que et pots trobar quan vols construir una via de ferrocarril al desert, tots i cada un de vosaltres em contestaria que la sorra, elemental estimat Watson! Aquella maleïda sorra amb els seus granets insignificants vola amb el vent i es diposita on vol i pot, cobrint qualsevol construcció humana feta arran de terra, salta barreres i muralles.
Gràcies a la intercessió directa del rei Joan Carles I “el campexano” o també conegut com el “comissionista”, un conglomerat de 12 empreses espanyoles i dues saudites, anomenat Al Shoula, es va endur el 2007 aquesta obra per un valor 6.763 milions d’euros, el contracte més important que mai havien aconseguit unes empreses espanyoles.
Segurament els saudites quan van plantejar-se de construir una línia de tren d’alta velocitat per unir Medina i La Meca coneixien el problema, sembla que l’alta tecnologia espanyola va guanyar el “concurs” internacional però va passar per alt o va subestimar la qüestió. El tram a cobrir entre les ciutats de Medina i La Meca, és de 451 km i travessa un desert que sembla estar obsessionat a cobrir les vies, i podeu imaginar que un tren AVE en aquestes condicions no pot viatjar.
Els responsables del Consorci d’Empreses previsor ells de què tinguessin problemes per poder acabar, lliurar el treball en els temps pactats o simplement no fer el treball, van decidir fer-se una asseguració per poder tornar els diners a l’Aràbia Saudita i pagar també les penals si era el cas. Una pràctica normal en l’àmbit empresarial em direu, les empreses espanyoles hauran contractat amb les grans asseguradores internacionals pensareu, així que tranquils!, ja pagarem ells. Doncs em desplau estimats compatriotes, però el tren AVE de la Meca com aquell desastre de Renfe ho pagareu vosaltres, comenceu a fer guardiola perquè hi ha altes possibilitats que ens tocarà pagar aquests 6.763 milions d’euros.
Però no estaven assegurats? Si clar, però qui és l’asseguradora? L’asseguradora és la

“CompañíaEspañola de Seguros de Crédito a la Exportación (Cesce) ”

i qui són aquests?

Doncs simplement l’estat espanyol, perquè no existia al món una asseguradora privada disposada a assegurar la construcció d’un tren al desert entre Medina i La Meca.
Que podem fer mentrestant? Esperar un miracle i que l’alta tecnologia que permet fer funcionar amb regularitat absoluta els trens de Rodalies, aconsegueixi derrotar la sorra del desert, ja sabeu que segons els amics de la Marca España, tot es culpa sempre d’un imbècil català, ara no sabem de qui és la culpa exactament però comenceu a gratar-vos les butxaques per si de cas.

Gustau Navarro i Barba

Joan A. Forès
Reflexions



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada