dilluns, 18 de juny del 2012

18/06/12. La "roja", els grans mitjans de comunicació, La Síndrome d’Estocolm i el Pont sobre el riu Kwai

Benvolguts,

Jo no soc espanyol!

La ‘Roja’ no és la meva selecció!

Una de les moltes raons és que jo soc republicà i independentista català o sigui enemic de l’exacerbat nacionalisme espanyol que juga brut des de sempre i impedeix que les meves seleccions, les  catalanes surtin a la llum!

Jo em pensava que era un català atípic, però llegint la premsa esportiva, que no la llegeixo mai, veig que som molts més dels que ells volen i diuen!

Jo només vull que perdi el Madrid o que perdi la selecció espanyola segons el cas!


Aquests pensaments m’han aparegut estimulats per un article d’avui del directe.cat que explica el que ja sabem, que Espanya practica el joc brut contra les seleccions catalanes i els polítics i els grans mitjans miren cap a un altre lloc...
Aquest cop, si Espanya queda eliminada de l’Eurocopa les mostres d’alegria per part dels catalans superaran totes les expectatives, i si guanya el títol, les mostres de descontent seran més evidents que mai. Malgrat aquesta realitat, els grans mitjans de comunicació s’entesten a vendre’ns una selecció espanyola plena de catalans i d’un futbol a semblança del Barça, i encara no han entès que això ja no toca.
Espanya no serà mai la selecció dels catalans, una veritat que alguns volen amagar a base d’excusar-se amb els jugadors catalans que juguen a les seleccions espanyoles.

 Evidentment subscric en part aquest text encara que tinc la meva manera de mirar-me les coses i tota aquesta manipulació em recorda enormement el que s’anomena en psicologia la Síndrome d’Estocolm (1973) i com a aproximació més fina l’argument de la pel·lícula El Pont sobre el riu Kway (1957). Vegeu-ne les ressenyes extractades de la viquipèdia:

·         La Síndrome d'Estocolm és un estat psicològic en què la víctima d'un segrest o la persona retinguda contra la seva pròpia voluntat, desenvolupa una relació de complicitat amb el seu segrestador. A vegades, els ostatges poden acabar ajudant els captors a aconseguir els seus fins o bé a evadir la policia. Se li va donar aquest nom el 1973.

·         El film El Pont sobre el riu Kway, del 1957 té com a argument un clar cas de Síndrome d’Estocolm, avant la lettre. Explica com durant la segona guerra mundial a la Tailàndia ocupada pels japonesos uns presoners britànics amb el coronel Nicholson al cap, tancats en un camp de presoners, són obligats a construir un pont per ferrocarrils per tal que l’exèrcit japonès pugui continuar avançant. Quan el pont ja està pràcticament acabat, un altre presoner americà que s’havia escapat del camp, retorna amb un escamot americà, es posa en contacte amb el coronel Nicholson i li explica que ha retornat per volar el pont. El coronel Nicholson està tan orgullós de la feina feta pels seus soldats que es nega a derruir-lo. Hi ha una baralla entre americans i britànics i en el film al final (endolcit) dinamiten el pont, encara que el francès Pierre Boulle, autor de la novel·la sobre la que es va construir la pel·lícula no havia escrit aquest final sinó que el pont no s’arribava a dinamitar. L’autor no va voler recollir l’Òscar.


 Suposo que veieu clar que una gran part dels catalans pateixen la Síndrome d’Estocolm i han desenvolupat una relació de complicitat amb el seu segrestador que és l’estat espanyol. I suposo que també veieu que en cas de declarar la independència hem d’estar molt preparats per a contrarestar aquesta segura identificació entre segrestats i segrestadors (el que se’n diu la “quinta columna”), que faran aparèixer molts “coronels Nicholson”, identificació magníficament exposada en el film.  

També difereixo absolutament de la frase: Els grans mitjans de comunicació  encara no han entès que això ja no toca. Està molt clar que els grans mitjans de comunicació sí que ho han entès i s’afanyen a vendre’ns el que els seus amos, es diguin Godó o es diguin CiU, els ordenen que ens venguin (amb força vaselina per tal que se consiga el efecto sin que se note el cuidado)!


Jo ja tinc els coets preparats per celebrar avui o demà o demà passat, o quan sigui, la defenestració d’Espanya quan succeeixi, que succeirà!


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada