dijous, 8 de març del 2012

08/03/12. Només la meitat dels centres de secundària a catalunya fan l'ensenyament íntegrament en català

Benvolguts,

En Sergi Alcon, bon amic i company del Grup d’Opinió Els Almogàvers em dóna les referències que segueixen. És un estudi exhaustiu fet per la Plataforma per la Llengua (PxL). Obriu-lo ja que és molt instructiu i ens fa veure als pessimistes la feblesa de la nostra llengua i als optimistes la potència que té. A la secció Documents de Tribuna.cat, hi trobareu l’estudi de nom InformeCAT 2012, elaborat per la PxL sobre la salut del català a través d'un recull de 50 dades dels diversos àmbits que tenen una influència més gran per a la llengua.

Només la meitat dels centres de secundària a Catalunya fan classes íntegrament en català



Segons un estudi presentat aquesta setmana per la Plataforma per la Llengua, l'ensenyament secundari segueix la línia de l'etiquetatge i la justícia del país. Només un 51% dels centres a Catalunya fan les classes de manera íntegra en la llengua pròpia.


Barcelona · Que la llengua pròpia sigui present en l'ensenyament de qualsevol societat és allò que s'espera d'un país normalitzat. Catalunya, però, continua encara a dia d'avui essent l'excepció.

L'estudi InformeCAT 2012, presentat aquesta setmana per l'ONG del català, la
Plataforma per la Llengua, ha revelat l'escassa presència de la llengua pròpia a les aules de secundària, una realitat molt allunyada d'algunes opinions que afirmen que el castellà es troba marginat a Catalunya.

L'informe, que podeu consultar de manera íntegra a la secció Documents de Tribuna.cat, alerta que només la meitat de centres de secundària de Catalunya (un 51%) fan les classes de manera íntegra en la llengua pròpia, un percentatge que augmenta significativament en l'ensenyament primari, on és del 89%. L'informe conclou que, si bé la llengua pròpia no es pot classificar com a llengua minoritària, encara presenta molts obstacles i traves per a la seva total normalització.



Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada