dissabte, 28 de maig del 2011

27/05/11. Ara o Mai. L'optimisme

 
Benvolguts,
Jo soc independentista. Ja he explicat moltes vegades que he militat 21 anys a ERC fins que vaig afartar-me’n. Jo sempre deia, en públic i en privat, que ERC era el partit que menys em desagradava. La peregrina idea que ajuntats amb el PSC(PSC-PSOE) i creant un segon tripartit podien fer que el PSC(PSC-PSOE) es tornés independentista només es pot acudir a qui no mira pel país sinó per les seves cadires! Vaig aguantar 3 anys i mig de segon tripartit, em vaig barallar amb gairebé tots els sicaris de la Federació de Barcelona i vaig plegar.
Des del juliol del 2010, coincidint amb la seva creació vaig adherir-me a Solidaritat Catalana per la Independència que a partir d’aquell moment va ser el partit que menys em desagradava. I encara ho és.
Per tant la patacada en les darreres eleccions m’ha dolgut molt i com que no soc de mena optimista em vaig llepant les ferides en solitari.
Tanmateix, he trobat molta gent que són molt més optimistes que jo. Entre aquests hi ha Ara o Mai. Jo ja els coneixia però ara el bon amic Jordi Vàzquez m’ha empès a llegir el seu web i a posar-m’hi en contacte i crec que cal donar-los suport i conèixer el que pensen.
L’article de després de les eleccions municipals signat per Josep M. Bellmunt és engrescador i demostra amb números el que diu: No ens deixem enganyar. L`independentisme és la 3a força en vots i regidors.

“Des que s`han conegut els resultats de les eleccions s`ha anat repetint que el fenomen independentista és mes sociològic que real, que quan anem a les urnes no es reflecteix el pes mediàtic que se li dóna o que té a les xarxes socials, i es presenta com un fracàs de les candidatures independentistes, i es conclou que es molt virtual però poc real.Però si mirem fredament els números podem concloure que en realitat i malgrat tots els entrebancs i divisions no es així. Es sol utilitzar sovint per argumentar aquests comentaris sobre el poc pes dels independentistes els resultats d`ERC, però si fem un recompte de vots de les formacions que es declaren independentistes, el resultats situen l`opció independentista com a tercera força en nombre de vots i regidors.
Fixem-nos en els resultats:

ERC----------------------271.349 vots--------------1384 regidors
CUPs----------------------62.314 vots----------------101 regidors
SI---------------------------31.905 vots-----------------48 regidors
End. Cerdanya-----------1.733 vots----------------- 23 regidors
Sumem Tàrrega------------868 vots------------------3 regidors
Unitat per Castellnou-------89 vots------------------1 regidor
UC-Rcat, Cubelles---------898 vots------------------4 regidors
A-.RCat, Viladecavalls----244 vots------------------1 regidor
Endavant Rosselló---------197vots-------------------2 regidors
RCat Tremp------------------175 vots------------------1 regidor

Total *--------------------369.772 vots--------------1568 regidors”
*Hem posat alguns exemples d`Endavant Cerdanya, Sumem per Tàrrega, Units per Castellnou del Bages, Cubelles, Tremp, Rosselló i Viladecavalls com a candidatures independentistes, però hi han altres pobles on també es presentaven candidatures similars, alguns han tret regidors, d`altres no, però també afegirien més vots independentistes als que aquí hem sumat, i en alguns casos regidors que augmentarien la xifra dels que aquí comptem, i que podrien ser decisius en alguns casos a molts ajuntaments.Cal recordar que malgrat tot ERC en solitari segueix sent de molt la tercera força en regidors aconseguits ( 1384 al Principat, i 1399 al conjunt de l`estat ) L`independentisme doncs és en realitat la tercera força política per nombre de vots també.
El PP ens el presenten com el gran guanyador, com la tercera força política a Catalunya amb 363. 462 vots i 473 regidors.

Bildu també és la gran guanyadora d`aquestes eleccions amb 276.134 vots i 953 regidors.En percentatge de vot ERC ha aconseguit el 8.98%, la CUP el 2.16% i SI un 1.11%, aquí caldria afegir-hi les agrupacions i coalicions electorals locals que van amb altres noms diferents als dels gran partits, per exemple Endavant Cerdanya, un 0,06% del total, i molts d`altres.En conjunt més d`un 12.70% dels vots. El PP ha aconseguit el 12.67 % del total de vot.

L’article segueix explicant detalls de les eleccions a pobles i ciutats: A les ciutats de Lleida, Tarragona, Girona i Barcelona. A Sabadell, Terrassa, Badalona, Berga, Sant Cugat del Vallès, Mataró, Molins de Rei,  Manresa, etc. I explicant el vot independentista latent.
L'article ens demostra i documenta, doncs, que cal ser optimistes...
Per cert, si entreu al web podeu adherir-vos a la pregunta que proposen: "Si creus que el millor seria una candidatura unitària signa aquí. Som més de 7000 però ens faltes tu."
Jo ja m’hi he adherit!

Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada