dimarts, 11 de gener del 2011

11/01/11. Autodeterminació d'Euskadi i de Catalunya

Benvolguts,
Primer un bon acudit d’en FER, del meu arxiu:
I ara la notícia:
Avui. Redacció / Europa Press
SI celebra l'alto el foc d'ETA i demana al PSOE i al PP que “s'impliquin” en l'autodeterminació

El partit de Joan Laporta espera que Euskal Herria iniciï el seu camí cap a la independència per vies pacífiques i democràtiques

Demana a l'Estat espanyol que accepti el dret a l'autodeterminació de les nacions basca i catalana

Solidaritat Catalana per la Independència ha valorat molt positivament l'alto el foc “permanent, general i verificable” anunciat avui per ETA.
El diputat Uriel Bertran ha manifestat que esperen que aquest alto el foc serveixi perquè Euskal Herria iniciï el seu camí cap a la independència per vies pacífiques i democràtiques i ha demanat al PSOE i al PP “que s'impliquin en un procés verificat per observadors internacionals” i “que acceptin el dret de l'autodeterminació de les nacions basca i catalana”.
Per la seva banda, el també diputat Alfons López Tena ha manifestat que confia que l'alto el foc sigui definitiu per tal que “mai més hi hagi violència a Euskal Herria”.

Veurem quins altres partits polítics catalans aproven aquest comunicat. Malgrat tot el meu particular comentari és que sempre m’ha agradat molt l’amor que els catalans tenim a Euskadi. Jo i molts altres catalans varem arribar a votar Txema Montero en unes eleccions. Tenim objectius comuns. El problema que hi veig, però és que aquest amor només va en un sentit. No sé si mai Batasuna o el PNB han mostrat o mostraran res més que menyspreu pels catalans. Si estic equivocat, demostreu-m’ho!


Joan A. Forès
Reflexions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada